-
Nieuws
- de kracht van positieve verwachtingen
- Chief Expectation Office
- Doe mij een purpose
- Eerlijk duurt het langst
- Herhaalverhaal
- Veranderen van vent
- Verenglisching
- Wegdoe banen: ontspullen of ontmensen
- word jij vervangen door een chatbot?
- wittebroodsweken met hoog rendement
- engage before they disengage
- Kennissessie Onboarding bij Kenhardt 24 nov 16.00 in Vught
- Quick scan onboarding
- Onboarding wat en waarom?
- Enthousiaste recensie in maatwerk
- mooie recensie op managementboek
- Dubbel ontkennend is niet positief
- Onboarding voor paperclip workers
- beste kandidaat wordt beste werknemer
- Boek Recruitment
- Presentatie slidinbook onboarding
- Succesvolle eerste 90 dagen, artikel in MT
- Boekpresentatie
- Slidinbook Onboarding verschijnt eind maart
- Whitepaper succesvolle Onboarding
- De zelfstandige slash worker is geen Y
- Online recruitment course
- Flexibele slagkracht door goede onboarding
- Webinar onboarding
- Onboarding in gezondheidszorg
- 6 op 10 teleurgesteld in nieuwe baan
- webinar 24 maart Waarom maakt onboarding het verschil
- Commitment
- CEO van Vion
- Commissaris als CEO
- Personal-identity vs Corporate-identity approach
- 40% van de nieuwe executives faalt
- Wij zijn slim!
- jobbranding & talent branding
- Werkende moeders verdienen het niet?
- een goede recruiter verkoopt een toekomst
- Talent development is passe
- De arbeidsmarkt bepaalt je prioriteiten
- Wordt onze arbeidsmarkt van uitgedroogd rubber?
- Mooie recensie voor het boek Recruitment
- Uitreiking boek bij Recruiters United
- Inspirerende campagnes gezocht!
- Het boek is af!
- Nieuwe website live
40% van de nieuwe executives faalt
De topman van IHC Merwede vertrekt vroegtijdig. Dat is niet uniek. Ruim 40% van de exectives faalt in zijn nieuwe functie.
Voor een deel zit de oorzaak in selectiefouten. Er is bijvoorbeeld onvoldoende geselecteerd op een fit met de cultuur of op het bezit van de juiste vaardigheden en competenties. Maar voor een groot deel zit dat in een gebrekkige onboarding.
Cruciaal voor een goede onboarding zijn de juiste verwachtingen over en weer. Die blijven vaak onuitgesproken. En als ze onuitgesproken blijven, kunnen ze ook niet worden waargemaakt. Dat zijn dure en onnodige fouten bij de start van een kandidaat.
Voor het waarmaken van verwachtingen is feedback nodig. Wanneer iemand iets anders doet dan van hem verwacht, moet hij dat horen. Vaak wordt dat onvoldoende direct gezegd. Maar als het wordt gezegd, blijkt 26% van de nieuwe executives die feedback niet te kunnen accepteren, blijkt uit Amerikaans onderzoek van Kennedy Information. Reden om daarop nieuwkomers te selecteren en managers en coaches op een goede manier feedback te leren geven.