-
Nieuws
- de kracht van positieve verwachtingen
- Chief Expectation Office
- Doe mij een purpose
- Eerlijk duurt het langst
- Herhaalverhaal
- Veranderen van vent
- Verenglisching
- Wegdoe banen: ontspullen of ontmensen
- word jij vervangen door een chatbot?
- wittebroodsweken met hoog rendement
- engage before they disengage
- Kennissessie Onboarding bij Kenhardt 24 nov 16.00 in Vught
- Quick scan onboarding
- Onboarding wat en waarom?
- Enthousiaste recensie in maatwerk
- mooie recensie op managementboek
- Dubbel ontkennend is niet positief
- Onboarding voor paperclip workers
- beste kandidaat wordt beste werknemer
- Boek Recruitment
- Presentatie slidinbook onboarding
- Succesvolle eerste 90 dagen, artikel in MT
- Boekpresentatie
- Slidinbook Onboarding verschijnt eind maart
- Whitepaper succesvolle Onboarding
- De zelfstandige slash worker is geen Y
- Online recruitment course
- Flexibele slagkracht door goede onboarding
- Webinar onboarding
- Onboarding in gezondheidszorg
- 6 op 10 teleurgesteld in nieuwe baan
- webinar 24 maart Waarom maakt onboarding het verschil
- Commitment
- CEO van Vion
- Commissaris als CEO
- Personal-identity vs Corporate-identity approach
- 40% van de nieuwe executives faalt
- Wij zijn slim!
- jobbranding & talent branding
- Werkende moeders verdienen het niet?
- een goede recruiter verkoopt een toekomst
- Talent development is passe
- De arbeidsmarkt bepaalt je prioriteiten
- Wordt onze arbeidsmarkt van uitgedroogd rubber?
- Mooie recensie voor het boek Recruitment
- Uitreiking boek bij Recruiters United
- Inspirerende campagnes gezocht!
- Het boek is af!
- Nieuwe website live
Commissaris als CEO

De commissaris wordt werknemer, CEO wel te verstaan. Onder andere bij Rabo, Vanderlande, Holland Casino, Blokker. Het zijn weliswaar tussenpausen, maar ik zie het als een teken van onvermogen om hun rol als werkgever op te pakken. Een rol die volgens Luckerath (fd 23 nov) het meest belangrijk is voor het succes van de onderneming.
Door de angst van falen van een nieuwkomer lossen ze het zelf liever op. Maar die nieuwkomer faalt wanneer hij onvoldoende wordt voorbereid en gecoacht in deze trajecten. Het managen van verwachtingen en het geven van goede feedback zijn belangrijk voor de commissaris in zijn rol als werkgever.
Daar blijken ze met elkaar niet altijd zo goed in te zijn. Van manen ontwikkelde er een 360 graden tool voor zodat commissarissen elkaar eenvoudig feedback kunnen geven (fd 22 nov). Dat kunnen ze goed gebruiken om zich als werkgever te oefenen in hun coachende rol naar hun nieuwe voormannen. Dan hoeven ze dat werk niet meer zelf te doen en kunnen ze zich bezig houden met waardecreatie in de strategie van de organisatie.
Geplaatst in het Financieel Dagblad maandag 2 dec 13