-
Nieuws
- de kracht van positieve verwachtingen
- Chief Expectation Office
- Doe mij een purpose
- Eerlijk duurt het langst
- Herhaalverhaal
- Veranderen van vent
- Verenglisching
- Wegdoe banen: ontspullen of ontmensen
- word jij vervangen door een chatbot?
- wittebroodsweken met hoog rendement
- engage before they disengage
- Kennissessie Onboarding bij Kenhardt 24 nov 16.00 in Vught
- Quick scan onboarding
- Onboarding wat en waarom?
- Enthousiaste recensie in maatwerk
- mooie recensie op managementboek
- Dubbel ontkennend is niet positief
- Onboarding voor paperclip workers
- beste kandidaat wordt beste werknemer
- Boek Recruitment
- Presentatie slidinbook onboarding
- Succesvolle eerste 90 dagen, artikel in MT
- Boekpresentatie
- Slidinbook Onboarding verschijnt eind maart
- Whitepaper succesvolle Onboarding
- De zelfstandige slash worker is geen Y
- Online recruitment course
- Flexibele slagkracht door goede onboarding
- Webinar onboarding
- Onboarding in gezondheidszorg
- 6 op 10 teleurgesteld in nieuwe baan
- webinar 24 maart Waarom maakt onboarding het verschil
- Commitment
- CEO van Vion
- Commissaris als CEO
- Personal-identity vs Corporate-identity approach
- 40% van de nieuwe executives faalt
- Wij zijn slim!
- jobbranding & talent branding
- Werkende moeders verdienen het niet?
- een goede recruiter verkoopt een toekomst
- Talent development is passe
- De arbeidsmarkt bepaalt je prioriteiten
- Wordt onze arbeidsmarkt van uitgedroogd rubber?
- Mooie recensie voor het boek Recruitment
- Uitreiking boek bij Recruiters United
- Inspirerende campagnes gezocht!
- Het boek is af!
- Nieuwe website live
Wij zijn slim!
Wij zijn slimmeriken, zegt de OESO. Onze wetenschappers produceren de meest hoogstaande publicaties ter wereld (fd 30 okt). Maar waarom vertaalt zich dat niet in een plek in de top 50 van vooraanstaande universiteiten op de internationale arbeidsmarkt als gepubliceerd in de NYT van maandag 28 okt? Daarin staan met name universiteiten uit de USA en UK. Zijn onze publicaties hoogstaand maar oninteressant buiten de universitaire wereld? Vermarkten wij onze slimheid niet goed? Of vinden we het niet zo nodig?
De markt van kenniswerkers globaliseert. Internationale organisaties zoeken toptalent bij topuniversiteiten over de hele wereld. Zo’n 67% van deze bedrijven zegt zich in zeer of heel belangrijke mate te laten leiden door de universiteit die zo iemand bezocht (onderzoek Emering / Trendence). Twee derde gebruikt daarvoor lijsten. Zo niet de Nederlandse selecteur. Die focust op andere factoren. Die vindt die lijsten niet zo nodig.
We willen koploper in kennis zijn. Wanneer we internationale slimmeriken willen aantrekken op onze universiteiten, moeten we af van dat Nederlandse perspectief. Omhoog in die lijsten. Want daar laten ook slimmeriken zich door leiden. Laten we met zijn allen op de internationale arbeidsmarkt promoten hoe slim ze op onze universiteiten zijn! (eerder gepubliceerd in het Financiele Dagblad)