Recruitment

Nieuwe collega's aantrekken

Nieuwe collega's aantrekken

De inzet van middelen om kandidaten aan te trekken is afhankelijk van: 

1. Krapte: Hoe krapper de markt, hoe meer u op zoek moet naar 'passieve' kandidaten. En dat vraagt om andere middelen.
2. Urgentie: Hoe groter de druk, hoe kapitaal-, mens- of tijd-intensiever de inzet en impact van middelen. 

Klik op het plaatje voor een vergroting.


Meer informatie over het werven van kandidaten:
1. Employer branding (pdf download): Het bedrijf als merk op de arbeidsmarkt. Hoewel de nieuwe generatie het werkgeversmerk steeds minder belangrijk lijkt te vinden, blijft de Employer Value Proposition de basis voor goede arbeidsmarktcommunicatie.   
2. Poaching: Stropen op de markt naar nieuw talent. Bewandel naast de orthodoxe wegen ook de minder orthodoxe.  
3. Referrals (pdf download): Werknemers zijn de beste wervers. Kandidaten die via eigen werknemers binnen komen, functioneren beter en blijven gemiddeld langer in dienst. Zet daarom een goed referral programma op. Ook op slideshare.
4. Job Branding (pdf download): Marketing van de baan is key: wat gaat iemand doen, wie worden zijn nieuwe collega's? Ook opslideshare.

Links:
- Arbeidsmarktmonitor van VNU vacaturemedia. Een onderzoek naar de beweegfactoren op de arbeidsmarkt

- Recruitment Matters: blog over all things online recruitment