818

Workshop onboarding (1 uur tot 1 dag)

workshop | training | lezing  | webinar | inspiratiesessie
 

Hoge verwachtingen: van binnenhalen naar binnenblijven
 De verwachtingen van nieuwe medewerkers zijn groot. Maar niet alle hoge verwachtingen worden waargemaakt. Met alle gevolgen van dien. Nieuwkomers raken teleurgesteld, zijn minder gemotiveerd en vertrekken. 
In deze workshop geef ik je inspiratie en praktische tips om de onboarding te verbeteren en nieuwe collega's enthousiast te houden. 


Blijvend succes van nieuwe medewerkers
De eerste 90 dagen zijn  bepalend of iemand slaagt in een baan of niet.  Door een goede onboarding staan nieuwkomers sneller in hun kracht, weten ze beter wat ze kunnen verwachten, bij wie ze terecht kunnen en hoe de hazen in de organisatie lopen. Daardoor voelen ze zich meer betrokken en komen ze met meer gemak tot betere prestaties.

Dat vraagt om een goede regie voor de werving en onboarding met een scherpe focus op de verwachtingen van kandidaten en organisatie.

Waar ligt mijn focus?
Mijn aanpak start 

  • Vanuit kandidaat oriĆ«ntatie: Hoe werken verwachtingen en behoeftes van nieuwkomers?  
  • Van transactie naar transitie: Hoe verleg je je aandacht van binnenhalen naar binnenblijven van nieuwe medewerkers
  • Vanuit kennis van onboarding: Wat is het? Wat kun je er mee bereiken en aan welke knoppen kun je draaien? 
  • Aan de slag met onboarding: Je maakt een start met een strategisch onboardingsplan waarmee je in je organisatie verder aan de slag kunt.

Voorafgaand aan de workshop kun je een scan laten maken van je huidige onboardingspraktijk om zo heel gefocused in te gaan op acties die de onboarding in jouw organisatie kan verbeteren.

Voor wie
De workshop is bedoeld voor HRM, recruitment en voor vacaturehouders die verantwoordelijk zijn voor de instroom en ontwikkeling van nieuwe medewerkers.

Eerder werkte ik voor

  • Werkgeversorganisaties (o.a. WzW, Aedes, Ambulancezorg, Transvorm)
  • Opleiders & netwerkorganisaties (oa. Rumbold, Artra, Online Academie, Academie voor arbeidsmarktcommunicatie)
  • (Not for) Profit organisaties (0.a. Unilever, KPN, NXP, Essent, Arkin)
  • HBO opleidingen (o.a. Avans, Fontys, Hogeschool Utrecht)
  • Gemeentes en provincies (o.a. Amsterdam, Hilversum, Brabant, AenO Fonds)  

Herken je je in de volgende situaties en heb je interesse? Neem dan contact met me op. Ik vertel je er graag meer over.

  • Het duurt lang voordat nieuwe medewerkers echt volwaardig aan de slag zijn.
  • Ik zie nieuwe medewerkers worstelen met onze bedrijfscultuur. 
  • Te veel nieuwe mensen vertrekken voortijdig en voordat onze organisatie dat wil.
  • Ik hoor van nieuwe medewerkers dat ze niet goed weten wat er van hen verwacht wordt.
  • Onze flexwerkers zijn onvoldoende betrokken bij onze organisatie en hun team.

Ardienne Verhoeven 653371412 Ardienne@workwonders.nl